Tryg opstart i Blæksprutten

Rolig og tryg overgang til børnehave

Børnehave start kan være en stor omvæltning for såvel barnet som forældrene. Her er mange ting at forholde sig til: nye kammerater, nye voksne, nye regler samt et stort hus at finde rundt i.
For at gøre starten så blid som muligt, er det vigtigt, at barnet kan komme på besøg med forældre og/eller evt. dagplejer - gerne flere gange - i børnehaven inden start.
Ved opstartsmødet i børnehaven lægger vi vægt på at have god tid til at fortælle om børnehaven og dens dagligdag. Samtidig vil vi gerne høre om jeres barn og om jeres forventninger til børnehaven.
Er der nogle ting, I undrer jer over, er glade for eller utilfredse med, vil vi meget gerne, at I henvender jer til os omkring det - dels for at forbedre samarbejdet, men også for at vi får mulighed for at forbedre vores arbejde.